ایستگاه فضایی در حال عبور از جلوی خورشید بدون لکه

معمولاً ایستگاه فضایی بین‌المللی فقط در شب قابل مشاهده است. ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) که به آرامی در آسمان شب دور زمین می‌گردد؛ تقریبا ماهی یک بار در تمام نقاط دنیا به صورت نقطه‌ای نورانی در آسمان شب قابل مشاهده است.

ISS را فقط بعد از غروب خورشید یا درست قبل از طلوع آفتاب می‌توان مشاهده کرد. زیرا در آن زمان به علت تابش نور خورشید می‌درخشد. برای همین وقتی وارد سایه‌ی زمین می‌شود؛ به طور کلی ناپدید خواهدشد. تنها زمانی که ISS در طول روز قابل مشاهده است؛ هنگام عبور مستقیم آن از مقابل خورشید است.

در این حالت چنان با سرعت از مقابل خورشید عبور می‌کند که فقط دوربین‌های سرعت بالا می‌توانند تصویری از عبور ISS را بر روی پس‌زمینه خورشید ثبت کنند. همان‌طور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید. این عکس در واقع مجموعه‌ای از تصاویر است که یک ماه پیش در سانتافه در کشور آرژانتین، با زمان‌بندی مناسب گرفته شده است.

این مجموعه تصاویر، بعدا با تصویری جداگانه از سطح خورشید درخشان و بدون لکه و تصویری که برجستگی‌ها را دور لبه‌ی خورشید نشان می­‌داد ترکیب شد. در یک دوره‌ی غیر منتظره و کم فعالیت خورشیدی، خورشید بیشتر سال 2019 را بدون لکه بوده است.

منبع:APOD

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *